På håret

Jag har tidigare blekt mitt hår en längre tid och sist det blektes i juli 2012 så gick håret av rätt mycket, jag tappade en hel del och fick klippa bort massor som varit så frissigt av blekmedel och silverschampon. Så jag har verkligen vårdat, vårdat och vårdat håret sedan i början på augusti. Jag är brunett som vanligt igen.

Med klippningar och bra hårvårdsprodukter har jag nu lyckats få håret att bli blankt och lent igen som det var innan blekningarna. Och jag fick senast igår en komplimang ”Gud vad långt och fint hår Du har fått, så blankt och slätt det är”. Jag blev så glad. Det är ju inte så att man har ögon i nacken och kan se hur det ser ut baktill heller. Och jag har ingen spegel att se hur det ser ut baktill.

Däremot är håret såpass tunt att jag är orolig över att inte ha så fin frisyr när jag ska stå som brud. Så för säkerhets skull tänkte jag köpa hairextensions, inte för att få så mycket längre hår, men dock tjockare hår. Och idag kom det så lämpligt med ett erbjudande ”50% på valfri produkt – bara idag” så jag beställde faktiskt mitt tilltänkta hår till halva priset – Vilket fynd!

Kommentera

