Nerver av stål

Jag har hittills känt mej lugn och haft nerver av stål, känt att det är riktigt skönt att någon annan sköter själva bröllopsceremonin och bröllopsfesten där vi bestämt oss för att ha vårt bröllop. Men nu…både jag och min blivande make fick en släng av stress och oroliga nerver när vi igår fick veta att fyra gäster redan bokat in resan FÖRE oss…alltså, det känns lite bakvänt att dom bokar innan dom fått ett spikat datum då bröllopet blir av! Och nu har vi ”inget val”, vi måste speeda upp vårt sparande och vår planering…för att inte tala om vår viktnedgång om vi ska få bröllopet att stånda i mars 2013!

Eftersom vi planerat utifrån vår budget samt utifrån arbete och ledighet, så har vi tagit små steg för att vi inte vetat om vi ska lyckas få ihop det innan mars 2013 och haft mars 2014 som ett alternativ. Men nu ser det ut som om vi inte får ihop någon gästlista till 2014 och att fyra gäster redan tänkt åka 2013…

Lite orättvist kan jag tycka, men samtidigt vill vi ju att våra gäster är med på vår stora dag, självklart. Men det ställer till det för oss, dom behöver bara boka resan och fixa kläder…och hade kunnat vänta…vi behöver fixa tusen saker till! Och det är ju ingen som kan hjälpa oss med det. Sedan att min hälsa är i botten gör att jag nu bara känner en enorm press eftersom jag inte orkar.

Efter räkenskaper igårkväll och koll på vår budget så kan vi nog sy ihop det, om svärföräldrarna (brudgummens föräldrar) håller sitt löfte om att bidra till det dom tänkt bidra till. Däremot måste vi nu maila och se om vi kan fixa ett bröllopsdatum inom den tidsram som våra fyra gäster som redan bokat resan finns på plats. Plus att kolla upp saker som kan ta längre tid än planerat om man kan fixa dem så snart som möjligt istället för att vänta till typ i december.

Bara faktum att jag inte hittat några bröllopskläder till oss är en stress. Men så fort vi vet ett datum kommer vi beställa ringarna, dom är redan funna för länge sedan.

Jaja, jag får hoppas att jag orkar ta mej ut i en massa ärenden sådär efter lunch idag. Bäst att bita i äpplet på en gång! Sjuk eller inte, det måste göras… Jag får ta en koll igenom checklistan igen!

Kommentera

