Brudgummen

Brudgummen säger att det kanske vore kul om jag hade en brudklänning i en ljus färg och att den inte behöver vara vit, kan man verkligen ha det? Jag frångår ju den där extravaganta prinsessklänningen då jag inte anser mej vara ung längre och dessutom inte gifter vi oss inte i kyrkan så något prinsessbröllop blir det ju inte. Men hur mycket ska man tumma på egentligen? Litegrann vill man väl ändå se ut som en brud?

För övrigt kom rättstavningsprogrammet in och varnade när jag skrev ”prinsessbröllop” och när jag tänkte lägga till ordet i ordlistan på datorn så kunde man välja ”olycksbringande” istället…? Huh? Ja det är väl tur att det inte blir något prinsessbröllop då!

 Bild/Picture: Brollopssiten.se

Det är lite svårt att veta hur brudgummen ska klä sej, alltså vi vet VAD han ska ha på sej, men inte VAR man köper det? Och det blir ju inte heller sådär traditionellt, högtidligt och ”prinsaktigt”…utan mera anpassat till temat och stället vi valt. Det vill säga, inte alls sådär som på bilden ovan…

Jag har brevväxlat via mail med The Wedding Planner 3 och sist ställde jag en hel del frågor, däribland om hur de rekommenderar att man köper bröllopskläder hemma, online på Internet eller där vi gifter oss. Hon tyckte att det var säkrast att ha bröllopskläderna i tid INNAN bröllopet och rekommenderade att vi inte köper dem där. Så…nu letar vi med ljus och lykta efter brudgummens klädsel.

En fin sida jag hittat för underbara Brudklänningar är: DavidsLove.com

Kommentera

