White Wedding

Imorse fick vi ytterligare ett svarsmail, svar på gårdagens (andra) mail till The Wedding Planner 3. Jag är glad över deras engagemang faktiskt med tanke på att ”The Wedding Planner 1” fortfarande inte har svarat trots TVÅ mail och det är nu tre veckor sedan det första mailet.

The Wedding Planner 3 ska inom 48 timmar sammanställa våra (första) önskemål och kunna ge oss en ungefärlig uppskattning av kostnad (offert) vad vårt bröllop kan tänkas ha för slutsumma. Jag hoppas att man ger oss olika alternativ så att vi kan avväga vad som känns viktigast och bäst för oss, vad man kan lägga till och ta bort för att få det som vi vill ha det. Dom har dock poängterat att vi kan göra ändringar hela tiden fram till bröllopet och det låter bra.

Någonting vi har funderat över har varit musik, eftersom vi är musikälskare, har en musikalisk släkt på båda sidor och min blivande man är musiker. Eftersom jag var lite nyfiken om man kan spela ”sin egen musik” på bröllopet har jag också ställt frågan till The Wedding Planner 3 om man kan låna musikanläggning för detta ändamål. De har tillgång till CD/DVD-anläggning skrev dom imorse i ett mail. (Vad gäller mina önskemål om bukett blev en annan femma, eftersom det handlar om mycket sköra blommor, något jag redan var fullt medveten om och har tillfälligt  jobbat som florist en gång i tiden).

Hursomhelst ska vi försöka få bröllopsmarscherna (in- & utmarsch) samt bröllopsvals med oss hemifrån för att få den musik vi önskar. Och som vi diskuterat nu (allt kan ju ändras med tiden) så blir det ganska annorlunda musikval.

Och apropå musiktankar så fick jag upp denna låt i huvudet, en artist som jag upptäckte i tonåren och har roliga minnen till…

Video; Billy Idol – White Wedding @ YouTube.com

Kommentera

