Vit Skrud

Vit Skrud och Vacker Brud. Hjärtan i Brand och Stilig Man.

Ja det är ju så man vill ha det på DEN STORA DAGEN! Sitter fortfarande och drömmer, längtar och planerar.

Vänner som redan friat, och friats till. Vänner som växlat ringar senast igår. Och här man med stora längtan går. Kanske min blivande man får mer inspiration om vi får gå på bröllop snart…? Han har ingen brådska, men jag vill ju ha lite planering iallafall… Under tiden kan man bli snygg och smal, göra sitt bästa med utseendet, planera för den stora dagen, frieriet, bröllopet, bröllopsresan, klänningen…

…ja klänningen är ju viktig. Och jag har inte någon aning om man ska låta sy upp den eller köpa den. Om den ska köpas eller sys i Sverige, köpas eller sys upp utomlands. Om jag ska spana på budget eller låta den kosta.

Vi är ganska ense om själva ceremonin, hur vi drömmer om att det ska vara. Då behöver vi båda något som passar och gärna ha ett genomgående tema. Men än så länge spanar vi och han tycker till även när jag kikar på brudstassen! Det är roligt!

Idag spanade jag på Tradera, för jag hade ingen tanke på att man faktiskt kan fynda nya vackra brudklänningar även där. Så när han kommer hem från sin eftermiddag med killkompisarna ska jag visa honom vad som finns där just nu och höra vad han tycker. Priset tycks ju vara riktigt bra, ett litet minus är att jag läser i omdömeskommentarerna att det tillkommer tullavgift och det framgår inte vad den ska ligga på. Men en brudklänning under tvåtusen med frakt låter ypperligt när jag måste tänka på ekonomin just nu. Budget behöver ju inte vara helt fel, då kan bröllopsresan och festen få kosta lite mer istället.

Var hittar man snygga kläder till den blivande maken??? Är det någon som har bra tips?? Och se länkarna härintill, mer inspiration behövs!

4 svar to “Vit Skrud”

  1. Hej! Många tack!! Min klänning köpte jag på Nixa, kostade väl drygt 3000 så jag tycker den var mycket prisvärd!

    Lycka till med ert bröllop!!

  2. Hej! Hittade till din blogg via en annan bröllopsblogg. Roligt att läsa om eran stora dagen. 🙂 Här finns fina kostymer och allt möjligt till den blivande maken http://www.brudgummen.com/ Välkommen och kolla min blogg också!!! Kul att planera bröllopet!

    • Det var längesedan jag var in på denna bloggen och skrev och läste kommentarer så jag ber om ursäkt att jag svarar såhär sent. Men ett STORT TACK till den länken och Din fina kommentar!

Kommentera

