Bara vi två…

Det var ett tag sedan jag skrev på denna bloggen. Men jag tror inte det är någon av våra nära och kära som känner till den ännu. Har inte berättat för någon om denna blogg. Vill ju vara lite hemlig. Så om det finns någon annan därute som hittar hit gör det ingenting. Kommentera gärna.

Jag har alltid (såsom många flickor) sedan jag var liten drömt om barn, bröllop och allt det där. Och livet har inte allt blivit sådär som jag drömde om allra först. Men det gör inte så mycket för livet ÄR föränderligt och man ska leva i NUET! Som det här med bröllop, man drömde som liten om att vara prinsessan för en dag och bära denna marängklänning fram till altaret…

…men idag vill jag inte alls se ut som Marängschwiss när jag gifter mej (om jag får göra det en dag)! Och tur är väl det eftersom jag inte är 20 längre…

Jag och min förhoppningsvis blivande make, min älskade kärlek – vi har ju pratat om giftermål, om bröllop, om efternamn och sådär. Vi är ganska ense om det mesta, hur vi vill gifta oss, hur, var och när på ett ungefär men vi kommer inte överens om efternamnet. Nåja, den dagen den sorgen…eller lyckan!

Då vi kommit upp i åren känns det ändå som att vi skulle behöva börja planera, även om vi inte vet exakt NÄR men på ett ungefär, ett kommande bröllop, bröllopsfest och allt det där som hör till. Dels behöver vi kalkylera på vad kalaset FÅR kosta, eftersom vi behöver SPARA pengar isåfall då vi båda förstår att det tillkommer en hel del kostnader. Vi är rörande ense om att det inte ska bli ett minutbröllop på stadshuset iallafall. Ska det va så ska det va, tycker vi.

MEN – då vi varken har jättemycket pengar eller tid att spara länge, eller ens har möjlighet till att spara alltför mycket så snart som möjligt så är ju funderingarna – Vad kostar det? Hur ska vi ha råd med bröllop när villan kostar att renovera? Därför ska jag samla lite information, länkar och börja smått planera lite. Hur, när och var det blir bröllop kommer förhoppningsvis förbli en hemlighet ett tag till.

Har DU några bra tips, råd och idéer så är Du välkommen att kommentera här! Länka gärna om Du har länkar också!

Ju mer budgetalternativ vi får tips om, desto mer kan vi göra av vårt bröllop!

Vi vill ha följande:

Genomgående Tema från början till slut

Fina Brudkläder förstås

God mat, dryck och dessert

Inbjudningskort och Bordsplacering (gratis hemsida/blogg?)

Dekorationer, Scen, Dansgolv och Musik

Dukning och Servering (buffé och kuvertavgift?)

Fotograf/Filmare (så bra som möjligt – så billigt som möjligt)

Surprise!

Tackkort

Bröllopsresa

Vårt mål är att överraska och att ingen släkting/vän ska behöva engagera sej i dukning, matlagning, diskning, fotografering et.c. Ju mer överraskade de blir, desto mer spännande!

Kommentera

